در ایران، ساختمان‌های تاریخی و فرهنگی از دیرباز از آجر به عنوان مواد اصلی ساخت و ساز استفاده می‌کردند. آجر، یک ماده‌ی پایدار و دارای ارزش زیبایی و فرهنگی بسیار بالاست که در ساختمان‌های تاریخی و فرهنگی بسیاری از مناطق ایران به کار رفته است.

ادامه مطلب...

با افزایش نیاز به ساخت و ساز در ایران، استفاده از آجر به عنوان یکی از مصالح ساختمانی پرطرفدار است. اخیراً در یکی از شهرهای استان خوزستان، به دلیل فراوانی کارخانجات تولید آجر، برای اولین بار این شهر به عنوان "شهر آجر" معرفی شده است. این شهر به دلیل وجود معادن آجر خوب و کارخانه‌های تولید آجر، از اهمیت بالایی برخوردار است. در حال حاضر تعداد زیادی از ساختمان‌ها در این شهر با استفاده از آجر ساخته شده‌اند و تولید آجر به عنوان یکی از فعالیت‌های اقتصادی مهم در این شهر به حساب می‌آید. این مسئله نشان دهنده این است که استفاده از آجر به عنوان یکی از مصالح ساختمانی مورد توجه قرار گرفته و همچنان محبوبیت خود را در ساخت و ساز در ایران حفظ می‌کند...

کیمیا کهن
ادامه مطلب...

مسجد بقیه الله دولاب که در منطقه 14 شهرداری تهران واقع شده است به همت مدیریت شهری شهرداری منطقه 14 در حال مرمت و بهسازی است. مرمت نمای آجری این مسجد با مساحت 250 مترمربع بر اساس سبک معماری دوره زمانی آن اثر، با استفاده از آجر قزاقی ( آجر سنتی ) در حال اجراست.

 
کیمیا کهن
ادامه مطلب...

هنر آجر کاری در دوران سلجوقیان و استفاده از آجر های طرح دار در آن زمان

ادامه مطلب...
کیامرث حاجی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در نشست کارگروه زیربنایی استان با اشاره به زلزله سی سخت گفت: استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد و با کیفیت در بازسازی و نوسازی ساختمان‌های آسیب دیده از زلزله سی سخت، الزامی است.
 
 
ادامه مطلب...

رئیس سازمان مالیاتی با بیان اینکه آیین نامه مالیات بر خانه‌ها و خودروهای لوکس به زودی ابلاغ می‌شود، گفت: این مالیات سالانه اخذ و جریمه سنگینی برای فرارکنندگان از آن در نظر گرفته شده است.به گزارش اخبار ساختمان، امیدعلی پارسا درباره علت تعلل در تصویب آئین‌نامه مالیات بر خانه‌ها و خودروهای لوکس گفت: آئین نامه مدت‌ها قبل توسط سازمان امور مالیاتی به دولت ارسال شد و به تازگی در کمیسیون اقتصاد دولت تأیید شده است.

ادامه مطلب...
یک نوع جدید آجر تولید شده توسط محققان آمریکایی بدست آمده است که با جذب کربن موجود در هوا می تواندنفس بکشد.
ادامه مطلب...
نوسانات قیمت مصالح ساختمانی به همان اندازه که برای دلالان سودآور است، ساخت و ساز را به رکود کشانده و متقاضیان خرید را از بازار مسکن دور می کند.
ادامه مطلب...
منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی استان اصفهان تا پایان هفته شرایط ثابت هوا را در استان و به ویژه مناطق صنعتی و کلانشهر اصفهان را خواهیم داشت، اظهار داشت: در این شرایط و با توجه به سرد بودن هوا شاهد افزایش حجم آلاینده‌ها در این مناطق خواهیم بود.
ادامه مطلب...
فناوری نانو یک فناوری نوین و توانایی است که به ما اجازه می دهد تا به توسعه مواد با خواص بهبود یافته یا کاملا جدید برسیم و در بخش صنعت ساختمان، فناوری نانو را می توان نوعی «فناوری توانا کننده» نامید که بشر را قادر می کند تا با بهره گیری از چنین فناوری جالبی، عرصه های جدیدی از توسعه و پیشرفت را فراروی خود تصور کند.
ادامه مطلب...
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×